2018. március 2., péntek

2018. 02. 14.

A tetemes mennyiségű hó újra a téli erdőbe csábított.
Örültem volna megint pár, szép gímbikának a fehér környezetben, de nem így alakult.
Ma máshogy rendeltetett...reggel még nem tudtam, h "birkás napnak nézek elébe.
A muflonok kiszámíthatatlanok...nehéz témának tartottam mindig is...szerencse híján nehéz rájuk cserkelni.
A mély hó őket is lelassította... fehér álcaruhám pedig kellően elrejtett éles szemük elől.
A hó eleinte ropogott, de aztán a napsütés krémesre simította a tájat.
Először egy fiatalabb kos került elém...jól megnézett..
 Akkor veszem észre, h juhok és jerkék is vannak a fák között...
Csipegetik a mohát a fáról...
Az időjárás, a körítés....minden hibátlan...nagyon élvezem a napot, pedig alig kezdtem a cserkelésbe.
Egy dombél mögött ismét kosokba botlok...uhh...kicsit hosszabbak a csigák ebben a brigádban...
Megpróbálok rájuk menni...figyelnek, de nem ugranak meg...ez a vaskos szépen bevár...
 Végre...nagy kos téli körítésben...örülök..
A nyáj arrébb üget, de nézelődnek hátra...lesz még itt fotózni való kosocska....
A fiatalok lemaradnak...fától-fáig osonok....
A fény szépen bevilágít a fák közé...itt újabb birkák bukkannak fel...
Úgy látszik tetszik nekik ez a napos domboldal...
Micsoda kos áll ki elém...levegőt is alig veszek...
Nyugodtak...mivel elég nagy a távolság köztünk, nincs okuk menekülni....
Inkább kíváncsiak...
Megvárom míg odébb állnak és tovább indulok...
.........
.........
Gímek barna foltjai tűnnek elő messze...jó, h távolról észre lehet venni őket...
Belövöm a szelet és lassan megközelítem a rudlit...persze a vezértehenet nem tudom kijátszani....
Ezután több óra lassú cserkelés és üres séta következett...
Vagy elugrasztottam az állatokat, vagy már a szelem elzavarta őket.
Jól esett leülni odvas fa tövébe...
És milyen jól tettem...fél óra ücsörgés után-nem is messze- megmozdult egy hókupac...
Egyes disznó morcos feje emelkedik ki a gazból...nagy kan ébredt vackából...fél agyara hiányzik, de így is félelmetes.
Rálátok egy nagy tisztásra...nem is értem miért olyan üres....
Nem esik jól felkelni...várok még...
Nem hiába...ismét mufik érkeznek...csupa kos...ebben is van egy mutatós...
Szépen elém sétálnak...a legnagyobbat fotózom...el sem hiszem milyen jó napom van...
A sok hó összerántja a vadakat...
Ezután még cserkeltem vagy két órát, de már semmit sem láttam...
Lehet jobb lett volna egy helyben maradni...
Lassan szürkület ereszkedik a tájra, ideje befejezni...
Rápillantok a gps-re...több, mint 20 km-t barangoltam a szűz hóban...összevissza...alig találtam vissza a kocsihoz.
Mesés nap volt :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése